2 minutes of Fame

Toen Fietje Bruijn, stylist voor VT wonen, mij in juni belde met de vraag of ik het leuk zou vinden om met mijn werk in het tv programma ‘Weer verliefd op je huis‘ te komen, was ik eerlijk gezegd niet meteen wild enthousiast.. een soort Andy Warhol’s ’15 minutes of fame’ (maar dan 2 minuutjes), want het zou maar een heel kort stukje worden. Als ik van tevoren had geweten dat het programma zóveel bekeken werd had ik het waarschijnlijk nooit gedurfd. Dat wist ik op de dag van de shoot in Heemstede ook nog niet dus ik kom redelijk natuurlijk over alhoewel ik door sommige vrienden nauwelijks werd herkend omdat ik gelijk met de presentator Victor Brand nog even in de make-up werd gezet en zelf nooit make-up draag, laat staan de krultang in mijn haar zet!

/https://www.vtwonen.nl/tv/weer-verliefd-op-je-huis/aflevering-3-kijken-en-shoppen-seizoen-7/

Mijn 2 minuutjes roem zitten op 34.38 t/m 36.32!

Op 17 september werd het uitgezonden al tijdens de uitzending kwamen er mailtjes over mijn werk binnen en dat ging zo minstens 2 weken door, tegen de 100 mailtjes n.a.v. de uitzending! Hartstikke leuk natuurlijk, al die enthousiaste reacties en aanvragen voor werk, maar ook een beetje benauwend want ieder werk wat ik maak is uniek en het is geen werk om achter elkaar te produceren daar is het veel te intensief voor. En ook al heb ik lades vol zelf verzamelde en gedroogde bloemen, die moeten ook zo nu en dan worden bijgevuld. Toen ik merkte dat het mij een beetje blokkeerde om door te werken, heb ik het enige besloten wat eigenlijk mogelijk is, namelijk gewoon rustig door te gaan met het maken van werken en zo nu en dan in de shop op mijn site te zetten, de mensen die gereageerd krijgen in volgorde een mailtje dat de shop is aangevuld zodat zij eerste keus hebben, de eerste update is vandaag!

Neem hier een kijkje in de ge-update shop…


Ariadne at home

Een beetje in dezelfde strekking kwam de vraag of ik in oktober op de vt-wonen & design beurs workshops wilde komen geven, eerlijk gezegd had ik normaal nee gezegd want ik ben echt geen fan van drukke beurzen en 3 workshops geven (à 10 personen per keer) leek mij een flinke klus maar dacht dat moet ik dan ook maar een keer gedaan hebben en styliste Danielle Verheul was zó’n lieve aanhouder dat ik mij al snel heb laten strikken.


Ariadne workshop En natuurlijk was ook dit weer een erg leuke dag met enthousiaste mensen en geslaagde werkstukken.


VT-wonen & design beurs 2017En hoe heerlijk is het dan om de dag daarna naar mijn huisje in de bossen te rijden en lekker te klooien in mijn tuin en te wandelen in de bossen. De bloembollen zitten inmiddels weer in de grond, de Dahlia knollen zijn er weer uit. En zo langzamerhand begin ik alweer om me heen te kijken naar materialen die ik kan gaan gebruiken voor de komende workshops, waarvan ik de data in de volgende update (snel!) zal doorgeven!

Dahlia 'Café au lait'

Dahlia ‘Café au lait’ in mijn tuin

 

Leave a comment