watervallen van bladeren

Tropische Waterval

Tropische Waterval

In oktober werd ik gevraagd om 2 grote eyecatchers te maken voor een Event van het Bloemenbureau Holland ‘Vitamineplant’ dat gehouden werd op 29 oktober bij Hutspot op de van Woustraat.

instagram bladerenwaterval

Marijn & ik op een instagram post van Hutspot foto van Sarah van Rij

Ik had direct voor ogen wat ik wilde gaan maken, 2 grote rollen papier  (ruim 4 meter hoog en anderhalve meter breed) vanaf het plafond tot over de grond, vol gehangen met grote bladeren en varens, zodat er een soort watervallen zouden ontstaan. Voor de ene heb ik gezocht naar grote  tropische groene bladeren zoals Monstera en Fatsia, voor de andere verschillende soorten varens. Omdat ik het alleen maar ter plekke kon maken was ik wel héél erg blij met de hulp van Marijn (mijn dochter) die met eindeloos geduld de bladeren aan de achterkant van het papier heeft vastgeknoopt met doorzichtig vissersdraad.

varens hutspot

Waterval met Varens

 

 

De tropische waterval heeft er nog ruim anderhalve week gehangen, toen werden de bladeren een beetje slap en bruin en heb ik hem verwijderd, maar de waterval van varens hangt er nog steeds!

krans Physalis

krans van Physalis, roze peperbessen en Eucalyptus

Op dit moment ben ik druk bezig om (kerst)kransen te maken, het plan is om in december een workshop te geven bij Hutspot. Inmiddels hangt mijn hele huis vol met allerlei soorten kransen van gedroogde bloemen, wintergroen blad, takken van Coniferen, Rozenbottels, Eucalyptus, Lunaria, Hulst etc. Ik heb de laatste jaren zó veel materiaal verzameld dat het wel heel erg fijn is om er nu op wat grotere schaal mee aan ‘t werk te en ik kan me geen leukere manier indenken dan op deze manier ruimte te maken in mijn huis!

De workshop gaat waarschijnlijk plaatsvinden op 13 december op de van Woustraat 4, maar de definitieve datum en tijd zal ik zeker met jullie delen!

4 thoughts on “watervallen van bladeren

Leave a Reply

