Bloemenslinger bij Hutspot

slinger_groot_hutspot

Eigenlijk ben ik er nooit mee opgehouden… met het verzamelen van mooie vondsten uit de natuur.

Een herbarium maken vond ik op school al ongeveer het allerleukste wat er bestond, met veel plezier struinde ik het Vondelpark en de bossen op de Veluwe af op zoek naar mooie bladeren, bloemen en planten. Ik heb ze nog allemaal de werkstukken en herbaria, op het vergeelde plakband en boeklon na, zien ze er nog steeds mooi uit.

Omdat er bij het plat drogen van planten zoveel van de vorm verloren gaat laat ik sinds een tijdje planten aan een koord drogen, driedimensionaal en in volle, zij het verdroogde, glorie. Een van de slingers, zie bovenaan dit blog, hangt boven mijn werktafel, de schaduwen op de muur zijn prachtig in het steeds wisselende licht.

Sinds vorige week hangt er een 3 meter lange bloemenslinger van mij bij Hutspot in de van Woustraat in Amsterdam, een leuke en inspirerende winkel die een podium biedt aan overwegend jonge kunstenaars en ontwerpers.

Meer floral design, objecten met levende en gedroogde planten zitten in de pijplijn
binnenkort meer hierover…

Hutspotslinger_hutspot
Van Woustraat 4
1073 LL Amsterdam
T. 020-2231331
Website

Leave a Reply

